top of page
חיפוש

מוטיבציה היא הדלק המניע

בדיוק כמו רכב שזקוק לדלק כמקור אנרגיה כדי לטפס בעליות, לגמוע מרחקים, לטוס בירידות, לקחת סיבובים, כך גם עשייה מקבלת את האנרגיה שהיא זקוקה לה מהמוטיבציה הפנימית שלכם.


ההגדרה המילונית של מוטיבציה היא: "רצון, תשוקה של מישהו לעשות משהו". כשאנחנו ניגשים להוציא רעיון לאור, המוטיבציה היא הדלק שמניע את העשייה בייחוד ברגעים המאתגרים יותר.


תיזכרו במשהו שממש ריגש אתכם, שעשה לכם פרפרים בבטן, שהעניק לכם תחושה עילאית, כוח בלתי פוסק לעסוק בזה יום וליל, בלי להתעייף. כזה! או שיש את זה או שאין את זה, אתם יודעים על מה אני מדבר. אי אפשר לייצר את זה עבורכם. רק אתם יכולים לדעת אם זה שם אם לאו. כן, אפשר לעזור ולכוון אתכם להעצים את זה, להגדיל את זה. אבל, וזה אבל חשוב... אם זה לא שם, ותהיו כנים עם עצמכם, אם זה לא שם ואתם לא מרגישים שזה זה... אז עצרו.


זה מזכיר לי שיחה עם מישהי שפנתה אלי לקבל עצה. היא ניהלה בעבר קהילה קטנה בתחום ספרות הילדים, שכללה המלצות להורים. מסיבות כאלה ואחרות היא הפסיקה את הפעילות ולאחרונה קראה אחד מהפוסטים שלי על פרויקט צדדי, מה שעורר אצלה התלבטות האם לחדש את פעילות הקהילה.


אני המלצתי לה לשאול את עצמה שאלה פשוטה - "האם זה עדיין עושה לך את זה? האם יש לך מוטיבציה פנימית להחזיק את ההמלצות והקהילה סביבן בחיים? רק אם התשובה הכנה שלך על השאלה הזו היא -כן! קדימה צאי לדרך מחדש. אם התשובה היא לא (ואין מקום לחוסר נעימות), אז הייתי ממליץ לך לרדת מכל העניין. ללא מוטיבציה פנימית ודרייב לפרויקט... זה פשוט לא יחזיק מים לאורך זמן."


ללא התשוקה הזו, הרצון העז לדחוף קדימה, נו מטר וואט (לא משנה מה יקרה), יהיה לכם קשה מאוד להוציא את הרעיון שלכם לאור. זה לא אומר שהרעיון שיש לכם אינו טוב, זה אומר שאתם פשוט לא באמת מחוברים לרעיון עצמו. אם זה המצב, עדיף לחזור לרשימת הרעיונות שלכם, לחפש רעיון שממש עושה לכם את זה ולהתחיל לקדם אותו.

コメント


bottom of page